השבוע בליגלטק: ארגון הליגלטק האירופי עם כנס ראשון, ו-LEXISNEXIS עם רכישה נוספת

Screen Shot 2018-10-22 at 13.06.17

שבוע גדוש ומרתק עבר עלינו, ועל עולם הליגלטק בכלל, עם כנסים בינ״ל, גיוס SEED ענק ורכישה מרתקת של ענקית המאגרים המשפטיים LEXNEXIS. נצא לדרך.

1. כנס ארגון הליגל-טק האירופי הראשון (ELTA)

בדצמבר 2016 הוקם ELTA – ארגון הליגלטק האירופי, במטרה להוות קורת גג לכל השחקנים השונים הפועלים בשוק הליגלטק האירופי. השבוע התקיים הכנס הראשון אי-פעם של הארגון בברלין, בו השתתפו למעלה מ-300 משתתפים מיותר מ-20 מדינות שונות. בין המשתתפים היו עו״ד, יזמים, אנשי טכנולוגיה, מובילי קהילות ליגלטק, נציגי קרנות הון סיכון אירופיות, יועצים, אנשי אקדמיה, רגולטורים ופוליטיקאים, סטודנטים וסקרנים נוספים.

אנחנו ב-Tech&Law Israel שמחנו להשתתף ולהיות מוזמנים כנציגים הישראלים היחידים בכנס החשוב והמרתק הזה. אחרי עבודה של כשנה וחצי מול כמה מהגורמים הבולטים ביותר ביבשת, הכנס היווה הזדמנות מיוחדת להיפגש, להחליף רשמים ומידע, ולחזק את הקשרים שיובילו בסופו של דבר לחיזוק סצנת הליגלטק ברחבי היבשת – וגם בישראל.

 

2. ג׳סטין קאן מגייס 10.5 מיליון דולר עבור סטארטאפ ליגל-טק חדש

ג׳סטין קאן הוא יזם ומשקיע אמריקאי מוכר, שהקים ב-2007 את Justin.tv ובהמשך את  twich.tv, שני אתרי שידור וידאו מצליחים, וכיום שותף ב-Y Combinator, אקסלרטור וקרן Seed אמריקאית.

השבוע הודיע קאן שהוא השלים גיוס Seed ענק של 10.5 מיליון דולר(!) לחברת הליגלטק החדשה שלו – Atrium LTS (LTS הם ר״ת של Legal Technology Services). מרבית הפרטים לגבי הטכנולוגיה שתפתח החברה עדיין חסויים, אך קאן אמר השבוע ל-TechCrunch כי ״אם חושבים על העבודה המשפטית בתחום המסחרי שנעשית היום, מגלים כי חלקה הוא בגדר אומנות, אך חלק אחר הוא פשוט תהליכים רפטטיבים לחלוטין. אלו התהליכים החזרתיים הללו ש-Atrium LTS מבקשת לחדש ולהפוך ליעלים יותר״.

סיבוב הגיוס, שהובל על ידי General Catalyst, כלל כמעט 100 (!) משקיעים מוסדיים ואנג׳לים שונים. זוהי סיטואציה חריגה ביותר, שכן בדרך כלל גיוס ה-Seed מורכב ממספר מצומצם של משקיעים בלבד. הרציונל מאחורי המהלך, מסר קאן ל-TechCrunch, הוא לא רק כלכלי. הרעיון לדבריו הוא לבנות קבוצה חזקה של חברות ואינדיבידואלים שיוכלו בהמשך הדרך להיות לקוחות פוטנציאלים של Atrium, ללוות אותה במהלך הדרך ולסייע לה לפתח מוצר שיתאים לשוק.

זהו גיוס ה-Seed הגדול ביותר לחברת ליגלטק ב-2016 ו-2017, וייתכן שהגדול ביותר אי-פעם לסטארטאפ ליגלטק, כך לפחות על פי legal pioneers.

3. לקסיס נקסיס רוכשת את RAVEL LAW

בשבוע שעבר הודיעה LexisNexis על רכישת Ravel Law, שהופכת להיות סטארטאפ האנליטיקות המשפטיות השני ש-LexisNexis רוכשת אחרי רכישת LexMachinaבנובמבר 2015 [ראו את הפוסט שלנו על כך].

בדומה ל-LexMachina, גם ב-Ravel Law, שהספיקה לגייס יותר מ-15 מיליון דולר עד שנמכרה, עמלו על כלי שיספק לעו״ד (בעיקר מתחום הליטיגציה) יתרון על פני יריביהם באמצעות ניתוח Big Data והפקת אנליטיקות ״חכמות״. בעוד שהכלי של LexMachina התמקד בעיקר בניתוח סיכויי ההצלחה של עורכי דין מול שופטים מסוימים, Ravel Law התמקדה בעיקר בניסיון להבין כיצד ניתן לנתח מידע מארכיונים משפטיים ולהבין באמצעותו איך השפיעו טיעונים ואסטרטגיות שונים על השופטים.

הרכישה הזו מצביעה על המשך הניסיון של LexisNexis לנצל את הנכס העיקרי ויקר הערך שלה – המידע, באמצעות טכנולוגיה חדשנית. נראה שניתן לצפות לראות רכישות דומות בעתיד.

4. 500 רשומים בכנס הליגל-טק השני של ישראל

אם אתם קוראים שורות אלו, בוודאי כבר שמעתם על כנס הליגל-טק השני של ישראל, שאנחנו מקיימים ביום שלישי ה-27 ביוני (שבוע הבא!). השבוע נחצה רף 500 הרשומים, וכעת אנחנו יכולים להגיד בביטחון שהכנס עתיד להיות כנס הליגל-טק הגדול ביותר בישראל אי-פעם!

בתוכנית – תצוגה של 15 סטארטאפים וחברות מתחום הליגל-טק (החל מ-18:00), נטוורקינג איכותי עם מיטב המוחות ומובילי הדעה של תחום הטכנולוגיות המשפטיות בישראל ודוברים מרתקים – ביניהם נשיא חברת BARBRI, מייק סימס, כתב הליגל-טק הידוע זאק אברמוביץ׳ ועו״ד אתי דדישווילי, מנהלת הידע והחדשנות במשרד פישר בכר חן. 

הבירה חופשית והכניסה עם עניבות אסורה בהחלט. נשמע מרתק? זה מפני שזה באמת כך. 

ההרשמה בחינם ונשארו מקומות אחרונים. פרטים נוספים והרשמה כאן. נתראה בקרוב!

גלילה לראש העמוד