השבוע בליגל-טק: יזמים? מחכים לכם בלונדון

Screen Shot 2018-10-23 at 9.47.51

תעשיית הליגל-טק (Legal Tech) מסביב לעולם לא נחה לרגע – בכל שבוע פרסומים חדשים ומרתקים עושים כותרות בכלי התקשורת השונים.
על כן, אספנו עבורכם 4 ידיעות ליגל-טק מעניינות שהתפרסמו השבוע באתרים השונים שישאירו אתכם עם האצבע על הדופק.
מוכנים? יצאנו לדרך.

1. יזמי ליגל-טק? מתחם עבודה מחכה לכם בחינם באחד ממשרדי עוה״ד הגדולים בעולם

השבוע התפרסם כי אחד ממשרדי עוה"ד הבינלאומיים הגדולים בעולם, Allen & Overy, מציע מתחם עבודה חינמי (שיקרא ״Fuse״) ליזמי ליגל-טק הנמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים. המתחם החדש יחנך בחודש ספטמבר במשרד הראשי של הפירמה בלונדון, ויארח כ-60 יזמי טכנולוגיה השוקדים על פיתוח מוצרי ליגל-טק שונים.

אחד השותפים הבכירים במשרד מסר לעיתונות כי:

 פיוז מעניק לנו הזדמנות ייחודית לשתף פעולה עם כמה מהמוחות המבריקים ביותר בתחום הטכנולוגיה, במיוחד כאלו להם סינרגיה עם התחום שלנו. אני משוכנע שלא רק שהמתחם החדש ימצב אותנו בקדמת הבמה של הפיתוח בתחום אלא גם יבדל את המשרד [ממשרדים אחרים] שנים קדימה.

רק בחודש שעבר הודיע גם משרד עורכי הדין הבריטי הבינלאומי Mishcon de Reya, שישיק בקיץ הקרוב תוכנית ״חממה״ ליזמי ליגל-טק בשיתוף עם אחד מהמשקיעים הידועים בלונדון.

אחד הסממנים המשמעותיים המלמדים על התקדמותה של תעשייה טכנולוגית הוא הקשר בין היזמים הפועלים בתחום לעסקים ולשחקנים מהשוק המסורתי. נראה שבאנגליה, מהמדינות המובילות בעולם בתחום הליגל-טק, החיבור הזה הולך ומתהדק.

2. רשת הליגל-טק legalpioneer משיקה את Why – מאגר מידע אינטראקטיבי על מצב הליגל-טק מסביב לעולם

legalpioneer היא רשת מקצועית של מומחי ליגל-טק מסביב לעולם, הפועלת להעלאת המודעות לטכנולוגיות משפטיות ולהתרחבות השימוש בהן. אנו ב-tech&law ישראל משמשים כנציגים הבלעדיים של ארץ הקודש ברשת.

השבוע הושק פרויקט מרתק של הרשת, העונה לשם ״Why״. הפרויקט הוא למעשה מאגר מידע אינטראקטיבי, המציג נתונים כללים על שוק הליגל-טק בערים ומדינות שונות מסביב לעולם, כולל ישראל. בעזרת מפה מתקדמת ניתן ״לסייר״ ברחבי הגלובוס וללמוד על הנתונים הכללים של שוק הליגל-טק המקומי בערים רבות.
בין הנתונים הזמינים – מספר הסטארטאפים מהתחום הפעילים במדינה, סה״כ המימון שהושקע בכל אותן חברות, וחלוקה לתתי-תחומים ושווקים.

בישראל, לדוגמה, פעילים 10 סטארטאפים מתחום הליגל-טק ועוד 11 מתחום ה- רג-טק (טכנולוגיות העוסקות בהתמודדות עם בעיות רגולטוריות). סה״כ המימון שהושקע בחברות אלו, על פי הפרויקט, הוא כמעט 10 מיליון דולר.

לשם ההשוואה, במאגר רשומים מעל 400 סטארטאפים שונים באנגליה, וסכום ההשקעות המשותף שלהם הוא מעל 500 מיליון דולר (!). בהחלט יש לאן לשאוף.

המאגר לא מתיימר לכסות 100% מהחברות הפעילות בכל מדינה, אך הוא בהחלט משקף את היקפי הפעילות ומספק הצצה יחידה במינה להתפשטות של התחום מסביב לעולם. העיפו מבטכאן.

אנחנו על המפה. (צילום מסך: legalcomplex.com)

3. ענקית מאגרי הנתונים LexisNexis מכריזה על חמשת הסטארטאפים שישתתפו באקסלרטור הראשון של החברה

LexisNexis היא חברה אמריקאית המאפשרת חיפוש במאגרי נתונים אלקטרוניים של פסקי דין, עיתונות ומידע כלכלי. בעבר כתבנו כאן בבלוג על רכישת ליגל-טק מרתקת שביצעה לקסיס, וכעת היא מכריזה על חמשת החברות שיזכו להשתתף בתוכנית האקסלרטור הראשונה בהובלתה.

האקסלרטור, שיתמקד בתחום הליגל-טק בלבד, יארח חמשת חברות צעירות לתוכנית של מספר חודשים בעמק הסיליקון. חמשת החברות נבחרו מתוך עשרות מועמדים, והן יזכו לליווי וחניכה צמודים, גישה חופשית למשאבים המתקדמים של לקסיס וסיוע של מומחים מתוך החברה ומחוצה לה.

חמשת החברות הנבחרות הן:
1. Visabot – ״רובוט הגירה״ המופעל על ידי טכנולוגיה של בינה מלאכותית, המאפשר ללקוחות להשלים בקלות ובפשטות את כל התהליכים הקשורים בבקשות הגירה שונות לארה״ב. התוכנה מלווה את משתמשיה בכל שלבי התהליך, לרבות מילוי הטפסים, איסוף המסמכים וניסוח הבקשות האישיות בשפה תקנית ומתאימה.
2. TagDox – כלי חכם לניתוח מסמכים משפטיים, שבעזרת ניתוח מבנה הקובץ מאפשר מעבר מהיר ומקצועי יותר של עוה״ד על המסמך, ומייעל את זמנו.
3. Separate.us – כלי מבוסס דפדפן המבצע אוטומציה של הפקת מסמכים משפטיים להליכי גירושין, המאפשר גם, בין היתר, גישה מהירה לעורכי דין מקצועיים המסייעים למשתמש לאורך התהליך, והכל דרך הרשת.
4. Ping – אפליקציית ניהול ורישום זמנים אוטומטית, העוקבת בצורה חכמה אחר עבודת עורך הדין לאורך היום ומסייעת לו למצוא ״זמן אבוד״ ולנהל את רישום השעות לחיוב.
5. JuriLytics – מערכת מומחים מקצועיים peer-to-peer, המאפשרת להעלות חוות דעת מומחה מכל תחום, ולקבל עליה ביקורות מקצועיות ממומחים בעלי שם עולמי מהתחום הספציפי. הכלי מאפשר למשרד מצד אחד להעלות את חוות הדעת של המומחה שלו, ובכך לבצר ולחזק אותה, ומצד שני להעלות את חוות דעת המומחים של הצד השני ובכך ללמוד כיצד ניתן לתקוף אותן בצורה טובה.

4. עורכי הדין של המחר כבר לומדים על ליגל-טק באוניברסיטה

ההתקדמות של תחום הליגל-טק תלויה גם, יש שיגידו בעיקר, בעורכי הדין של המחר, או: הסטודנטים של היום. כפי שזה נראה, יותר ויותר מהם דורשים לדעת עוד על הדרך בה יוכלו להשתמש בטכנולוגיה בכדי להפוך לעורכי-דין טובים יותר, והאוניברסיטאות מתחילות להשתכנע.

אחת מהאוניברסיטאות הללו היא אוניברסיטת קורנל (Cornell) היוקרתית, שהודיעה השבוע כי תשיק תוכנית העוסקת בשילוב הטכנולוגיה ועולם המשפט בתחילת שנת 2018. התוכנית תתמקד בסוגיות משפטיות הנוגעות לטכנולוגיה המודרנית, באבטחת מידע ועולם הסייבר, ובהשלכות הרגולטוריות והחוקתיות של טכנולוגיות חדשות.
דיקן בית הספר למשפטים של האוניברסיטה מסר לאתר Legaltech News כי התוכנית תושק בעקבות ״העניין ההולך וגובר של סטודנטים בשילוב של טכנולוגיה ומשפט, ובמספר ההולך וגובר של מעסיקים הדורשים עורכי דין המתמצאים בהשלכות של שימוש בטכנולוגיה בעבודה היומיומית״.

אוניברסיטת קורנל, קורסים על עתיד המקצוע. (צילום: sach1tb)
גלילה לראש העמוד