השבוע בליגל-טק: עוד חברות מצטרפות לביצת ה-AI והחוזים החכמים

eiffel-tower-953590_960_720

1. נציג Tech&Law Israel ישתתף השבוע בפגישת השגרירים התקופתית של ארגון הליגל-טק האירופי בפריז

כזכור, בחודש יוני השנה השתתף נציגנו בכנס הראשון של הארגון ובעקבותיו מונה לשגריר הבלעדי של הארגון בישראל. מאז, נמצאים הגופים בקשר מתמיד ובשבוע הקרוב תערך בבירת צרפת הפגישה התקופתית הראשונה של שגרירי הארגון.

שגרירי הארגון מרחבי אירופה יפגשו לדון בדרכים לקידום הארגון ומטרותיו, יחליפו ידע, תובנות ורעיונות בנושאים שונים וימשיכו בחיזוק קשרי העבודה שיסייעו לקדם את השימוש בטכנולוגיות משפטיות ברחבי היבשת. מלבד זאת, יערוך נציגנו מספר פגישות נוספות עם אנשי מקצוע מאירופה הפעילים בתחום.

בפגישה ישתתף וירצה גם מר. בריאן קהן (Brian Kuhn), מייסד ומוביל פעילות ה-Legal של Watson, פלטפורמת הבינה המלאכותית של IBM.

2. חברת הבינה המלאכותית Eigen Technologies יוצאת מהצללים

בשנים האחרונות הוזכרה חברת הבינה המלאכותית Eigen Technologies כחברה המפתחת פתרונות מרתקים בתחום הליגל-טק. עם זאת, מעטה סודיות עטף את פעילות החברה, שמיאנה לחשוף את הפיתוחים עליהם היא שוקדת. לפני כשבועיים התראיין מייסד-שותף ומנכ״ל החברה ד״ר לואיס ליו למגזין האינטרנטי Artificialawyer ופיזר את הערפל סביב פעילותה.

ליו, ד״ר לפיזיקה ואמנות מאוניברסיטת הרווארד (הראשון לעשות תואר משולב שכזה במוסד היוקרתי) שמאחוריו קריירה מרשימה כבר בגילו הצעיר, חשף במגזין את ההתקדמות שנעשתה בחברה בשלוש השנים האחרונות. על-פי הדגמות שהציגו בחברה למגזין, נראה כי Eigen Technologies מחזיקה היום באחד ממוצרי הליגל-טק החזקים והמסקרנים ביותר בנוף.

המערכת שמפתחים בחברה מציעה יכולות ״למידה״ – המערכת מוזנת במסמכים מסוג מסוים ובתהליך של למידת-מכונה (Machine learning) היא מסוגלת ״ללמוד״ ולהשתפר, ולבצע על בסיס זאת משימות ניתוח מורכבות ולספק מענה לשאלות המשתמש. כך, יכולה המערכת להשיב על שאלות משפטיות בשפה טבעית ואף לנתח מסמכים, חוזים ולבצע בדיקות משפטיות. הדגש, מספר ד״ר ליו, הוא על המהירות. לטענתו, המערכת של החברה היא המערכת הלומדת המהירה ביותר בשוק. יכולות אלו הופכות את Eigen למתחרה ישירה של ROSS, אותה הזכרנו מעל דפים אלו מספר פעמים בעבר.

הראיון המלא זמין באתר ArtificialLawyer.com והוא בגדר קריאה חובה למתעניינים בתחום.  

3. פלטפורמת החוזים החכמים Etherparty עולה לאוויר אחרי התאוששות מהפריצה שחוותה במהלך ה-ICO שערכה

לאחרונה הזכרנו מספר פעמים את החיבור המרתק בין עולם הליגל-טק לטכנולוגיית הבלוקצ׳יין ואת היישומים המרתקים שנובעים ממנו. אחד מהיישומים האלו הוא החוזים החכמים (Smart Contracts) -פיסות קוד הנמצאות על רשת הבלוקצ׳יין ומהוות חוזה המוציא לפועל פעולות שונות באופן אוטומטי בהתאם לנסיבות שנקבעו מראש.

חברת הסטארטאפ Etherparty פיתחה פלטפורמה המאפשרת לכל משתמש להפיק ולהתחיל להשתמש בקלות בחוזה חכם שכזה. לצורך גיוס המשאבים הנדרשים לה, יצאה החברה לתהליך של Initial Coin Offering (הצעת מטבעות ראשונית), מונח הנטבע על משקל המונח IPO (הצעת מניות ראשונית).

בתהליך זה, בדומה ל-IPO, החברה מגייסת כסף תמורת נכס כלשהו שבשאיפה  יספק תשואה חיובית בעתיד. אך בניגוד ל-IPO, בו רוכשים המשקיעים נתח מהחברה שעמדה בשלבי התהליך עליו מבצעת הרשות לניירות ערך (או דומיה) רגולציה מחמירה, ב-ICO המשקיעים קונים מטבע וירטואלי שנוצר על ידי החברה שלו שימוש עתידי מובטח כלשהו. אם כן, המטבע לא מעניק למשקיע בעלות חלקית על החברה בדומה למניות ואף לא מבטיח תשלומי ריבית כמו בגיוס חוב. ערכם של המטבעות נובע ישירות מהביקוש של המשקיעים ובהמשך, בתקווה, של המשתמשים, שמאמינים בשימושיות ובהיתכנות של הפרויקט בו ישומשו המטבעות.  

חברת Etherparty, כאמור, יצאה בתהליך שכזה על מנת לגייס כ-30 מיליון דולר שבהם תעשה שימוש להמשך בניית הפלטפורמה. ב-29 באוקטובר, בעיצומו של הגיוס,נפרץ אתר החברה לכ-15 דקות וכתובות הארנקים אליהם התבקשו לשלוח המשקיעים את הכסף הוחלפו לאלו של הפורצים. בחברה טענו כי רק כ-59 משתמשים רומו עקב פריצה זו והבטיחו לפצות את כולם בסיומו של הגיוס.

השבוע, אחרי שהתאוששה מהפריצה והשלימה את הגיוס, העלתה Etherparty לאוויר את גרסת הבטא של השירות שלה, שמאפשר למשתמשים ליצור מספר מוגבל של סוגי חוזים-חכמים. נמשיך לעקוב.

4. משרד עוה״ד Mishcon de Reya מודיע על השקעה בשני סטארטאפים בעקבות אינקובטור הליגל-טק שערך השנה

משרד עורכי הדין הבריטי הוותיק, Mishcon de Reya, המחזיק גם משרדים בניו-יורק, הודיע השבוע כי יוציא לדרך סיבוב נוסף של MDR LAB, אקסלרטור הליגל-טק בניהולו, בשנת 2018. עוד הודיעו במשרד כי החליטו להשקיע בשתיים מתוך ששת החברות שהשתתפו בתוכנית ב-2017: סטארטאפ בשם Everchron, כלי שיתופי לניהול תיקי ליטגציה בצוותים, ו-Ping, כלי המבצע אוטומציה בניהול ורישום הזמנים של עורכי דין במשרדים גדולים.

ניק ווסט, CSO ב-Mishcon de Reya, אמר: ״הייתה לנו שנה ראשונה נהדרת ב-MDR LAB. התוכנית השיגה הרבה. פגשנו ועבדנו עם אנשים נהדרים ועם חברות חדשניות ואנחנו נרגשים להודיע על שתי ההשקעות הראשונות שלנו. אנו נרגשים להמשיך לעבוד עם משתתפות התוכנית של 2017 ולגלות מה יביא איתו מחזור 2018!״.

5. מי הם צייצני הליגל-טק הבולטים?

אתם עוד לא בטוויטר? תקלה. הרשת החברתית הזו היא אחד המקומות הטובים ביותר למי שמבקשים להישאר מעודכנים בתחום מסוים, ובאופן ספציפי תחום הליגל-טק.

השבוע פרסמה חברת Clio, המפתחת את אחד ממוצרי ה-Practice Management המובילים בעולם, רשימה הכוללת 34 צייצנים מובילים מתחום ה-Legal, ביניהם גם כמה דמויות בולטות בסצנת-הציוצים של עולם הליגל-טק.

בין המוזכרים:

  • Andrew Arruda (בטוויטר: AndrewArruda@), מנכ״ל חברת ROSS שהתראיין כאן בבלוג ב-2016 המקפיד לשמור על קשר קרוב עם עוקביו ומצייץ לעיתים תכופות.
  • Jeroen Zweers (בטוויטר: zweers@), מנהל החדשנות במשרד ההולנדי Kennedy Van der Laan ומוביל את פעילות Dutch Legal Tech, קהילת הליגל-טק הגדולה במדינה. בנוסף, יורן הוא קולגה ו-Board Member בארגון הליגל-טק האירופי (ELTA).
  • וכמובן, Jack Newton (בטוויטר: jack_newton@), מנכ״ל Clio.


עדיין מרגישים אבודים? הפרופיל של Tech&Law Israel (בטוויטר: LegaltechIL@) הוא מקום נהדר להתחיל. עם כמעט 650 עוקבים מכל רחבי העולם וכמעט 1500 ציוצים עד היום, פרופיל הליגל-טק הישראלי המוביל בטוויטר יקל את הקפיצה למים העמוקים של הרשת החברתית שבה לא סתם משתפים או מפרסמים – אלא מצייצים.  

גלילה לראש העמוד