השבוע בליגל-טק: נציג TECH&LAW ירצה בכנס בינ״ל ו-SPOTIFY ברכישה מרתקת

sofia_header

השבוע אנחנו שמחים במיוחד להביא לכם את סיכום השבוע הקבוע שלנו, שכן בכנס הבינ״ל שאנו מדווחים עליו השבוע ירצה גם נציג tech&law Israel. בנוסף, מפרגנים לחבר׳ה מבלגיה על מיטאפ ראשון, ומספרים על רכישת ליגל-טק מרתקת של שירות המוזיקה הפופולרי Spotify. יצאנו לדרך.

1. מנהל פלטפורמת tech&law ירצה בכנס ליגל-טק בינ״ל ב-18 במאי

השבוע פורסם כי עידו גולדברג, מנהל פלטפורמת tech&law Israel ירצה וישתתף בפאנל בכנס הליגל-טק הבינלאומי, Legal Edge, שייערך בחודש הבא בסופיה, בולגריה. הכנס יעסוק בהיבטים עסקיים של עולם המשפט, בדגש על הדרכים בהן עורכי דין יכולים לרתום טכנולוגיות חדשות בכדי לקדם את משרדיהם. ההרצאות בכנס יעסקו בבינה מלאכותית, חדשנות משפטית, בלוקצ׳יין (Blockchain) ועוד.

בין המרצים בכנס:

אתם יזמי ליגל-טק ואנחנו עדיין לא מכירים?

יש לכם הזדמנות להיחשף לעשרות משרדי עו״ד בינ״ל! אנחנו מחפשים חברות ליגל-טק ישראליות (בכל השלבים!) להציג לבאי הכנס. צרו איתנו קשר – ido@techlaw.co.il.

לפרטים נוספים (והרשמה!) > edge.legal.

2. מיטאפ ליגל-טק ראשון בבלגיה

בתור מי שאירחו את כנס הליגל-טק הראשון אי פעם בישראל, יש לנו פינה חמה בלב ליזמים פורצי דרך שמוציאים לדרך קהילות ליגל-טק מסביב לעולם.

ואכן, השבוע legaltech.be, קהילת הליגל-טק הראשונה של בלגיה, איחרה את מפגש המיטאפ הראשון שלה. המשתתפים סקרו את התפתחות תחום הליגל-טק ברחבי העולם בכלל ובבלגיה בפרט ואף זכו לשמוע סדרת פיצ׳ים קצרים מיזמי ליגל-טק שהשתתפו במפגש.

זה מזכיר לנו – מפגש המיטאפ השני של הקהילה שלנו ייערך ממש בקרוב! השבוע יתפרסם התאריך הסופי, ובכדי לוודא שתשארו מעודכנים, הצטרפו לקבוצת המיטאפ שלנו.  רוצים לדבר? להציג את סטארטאפ הליגל-טק שלכם לשותפים במשרדי עוה״ד המובילים בישראל? דברו איתנו.

3. Spotify רוכשת סטארטאפ בשם Mediachain Labs
בכדי לסייע לה בסוגיות קניין רוחני

Spotify הוא אחד משירותי המוזיקה הדיגיטלים הגדולים בעולם עם כ-100 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש וכ-30 מיליון שירים המוצעים לשמיעה בסטרימינג לאותם משתמשים.

מטבע הדברים, סוגיות משפטיות של קניין רוחני הן אתגרים שבשגרה עבור החברה. לדוגמה, בשנה שעברה הגיע החברה להסכם פשרה עם ארגון מפרסמי המוזיקה האמריקאי (NMPA), בסך של כ-30 מיליון דולר, בעבור תמלוגים שלא שולמו לכאורה על ידה ליוצרים. Spotify טענה כי היא נמנעה מתשלום התמלוגים מכיוון שפשוט לא הצליחה לברר אילו מדרישות התשלום שקיבלה לגיטימיים – ואילו לא, מפאת חוסר במידע.

בכדי לשפר את התנהלותה בנושא, רכשה השבוע החברה סטארטאפ אמריקאי בשם Mediachain, שמשתמש בטכנולוגית בלוקצ׳יין בכדי להקל על ניהול של רישום וניהול קניין רוחני של השירים המתפרסמים בפלטפורמה. במקום לייצר מאגר מידע מרכזי שירכז את הזכויות המשפטיות על השירים המתפרסמים בפלטפורמה, בחרה Spotify לרכוש את Mediachain, ובאמצעות הטכנולוגיה שלה תוכל לנהל את המידע בצורה בלתי-מרוכזת.

בבלוג של Mediachain נכתב כי החזון שלה לפתרון הבעיה של מתן הקרדיט ליוצרים המקוריים הוא ״Shared Data Layer״, שהוא, כך נכתב: ״המפתח לפתרון בעיית מתן הקרדיט […] ע״י איפשור של מודל יעיל ובר-קיימא ליצירתיות ברשת״.

רכישה זו מהווה דוגמה מרתקת לשימושים אפשריים של טכנולוגיות Blockchain בפתרון בעיות משפטיות. בהתחשב בסכומים שחברות כמו Spotify נאלצות לשלם על הפרות זכויות יוצרים, נראה שזו בהחלט רכישה הגיונית.

 לקריאה נוספת על Blockchain ראו את המדריך הנהדר הבא.

Fascinating legaltech acquisition by Spotify (Photo: downloadsource.fr)
4. יזמי ליגל-טק? הזדמנות להציג בכנס Web2Day

פסטיבל Web2day הוא אירוע בן שלושה ימים המוקדש כולו לטרנדים טכנולוגים וחדשנות, אליו מגיעים אלפי אנשים.

הכנס הוא הזדמנות לסטארטאפים בשלבים מוקדמים למצוא מימון, לקוחות וחשיפה. השנה, מחפשים מארגני הכנס גם חברות מתחום הליגל-טק, שישתתפו ויציגו את המוצרים שלהן בכנס שיערך ב-7 עד ה-9 ליוני בנאנט, צרפת.

ההרשמה נפתחה, אז שיהיה בהצלחה!

גלילה לראש העמוד