השבוע בליגל-טק: המטבע הוירטואלי הראשון של סטארטאפ ליגל-טק בירידה חדה

code-coder-codes-34600

השבוע נעמיק קצת ביישומים אפשריים של טכנולוגיית הבלוקצ׳יין בעולם הליגל-טק דרך סיפורה של אחת החברות החלוצות בתחום, נספר על המשתתפות החדשות באקסלרטור הליגל-טק של LexisNexis, נעדכן על המינוי החדש של Tech&Law Israel ונשתף בערב עיון מעניין שייערך בתל אביב בחודש הבא. 

1. לקסיס נקסיס מודיעה על רשימת החברות שישתתפו במחזור השני של האקסלרטור שלה

אחרי מחזור ראשון מוצלח שיצא לדרך באפריל 2017, הודיעה השבוע LexisNexis על שבעת החברות שישתתפו באקסלרטור הליגל-טק שלה שנערך בעמק הסיליקון.

אחרי תהליך מיון ממושך, נבחרו החברות הבאות:

  • Contract Wrangler – החברה מפתחת מוצר המשתמש בטכנולוגיה של Machine Learning בכדי לזהות מידע קריטי החבוי בהסכמים ובקשרים עסקיים בין חברות שיסייע לחברות שישתמשו בו למקסם רווחים ולמזער את לקיחת הסיכונים שלהן.
  • dealWIP – פלטפורמת אינטגרציה מבוססת ענן המסייעת לעורכי דין וללקוחותיהם לתכנן, לנהל ואף לבצע אוטומציה לכל שלב ושלב בעסקאות משפטיות מורכבות בצורה מאובטחת ושקופה.
  • Lawcountability – פלטפורמה מבוססת ענן שנועדה לסייע לעורכי דין לבצע נטוורקינג איכותי בצורה אפקטיבית וזולה יותר.
  • Medilenz – טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שעוסקת בשילוב של תחום הבריאות ותחום המשפט. הטכנולוגיה מסייעת לעורכי דין ולחברות מסחריות להשיג ולנתח מידע רפואי רב-חשיבות שמשמש לצרכים משפטיים ועסקיים שונים.
  • ThreadKM – פלטפורמת ניהול ידע מבוססת דפדפן המאפשרת לעורכי דין לבנות, לנהל ולעבוד על תיקים בצורה משותפת ומאובטחת.
  • Vijilent – מערכת חיפוש מבוססת Machine Learning המאפשרת לעורכי דין ויועצים משפטיים לאסוף ולנתח מידע על אנשים מתוך חשבונות הרשתות החברתיות שלהם ומסייעת להם להפוך את המידע הזה לשמיש מבחינה משפטית.
  • vTestify – מערכת וירטואלית לגביית עדויות שנועדה לשפר הן את הדרך בה עדויות נאספות והן את איכותן.

 

כחברה מובילה בנוף הליגל-טק העולמי, החברות אותן בוחרת LexisNexis לכלול באקסלרטור הליגל-טק שלה יכולות להעיד על הכיוון אליו צועד התחום ועל כן הן מעניינות במיוחד.

2. נפילה חדה בערך המטבע הדיגיטלי של Agrello, סטראטאפ הליגל-טק הראשון לבצע ICO

אחרי הנפקה מוצלחת, המטבע הדיגיטלי של סטארטאפ הליגל-טק הראשון שביצע ICO צנח השבוע ב-66% לערך, בעקבות הודעה של אחד מיועציה הבכירים על כך שינתק את הקשרים עם החברה.

אגרלו (Agrello) הוא סטארט-אפ ליגל-טק שפיתח מערכת להפקת חוזים חכמים על רשת הבלוקצ׳יין (Blockchain). חוזים חכמים הם למעשה פיסות קוד הנמצאות על רשת הבלוקצ׳יין ומהוות חוזה המוציא לפועל פעולות שונות באופן אוטומטי בהתאם לנסיבות שנקבעו מראש.

דוגמה פשוטה היא, למשל, פוליסת ביטוח לחקלאים. במקרה כזה החוזה החכם יישאב נתונים רבים על מזג האוויר באזורים שונים וישלם לחקלאים בצורה אוטומטית באזורים שבהם חלה בצורת. היתרונות של חוזה שכזה הם רבים. הצדדים עצמאים לחלוטין ובלתי-תלויים במתווך (כמו חברת ביטוח לדוגמה). כל חקלאי יכול להעביר סכום כסף קבוע לחוזה בכל חודש (פרמיית הביטוח), והחוזה יישלם בצורה אוטומטית ושקופה לחלוטין לחלקאים הרלוונטיים על פי המדדים שנקבעו בין הצדדים מראש. אין צורך להגיש תביעות או לגשת לצד ג׳ כמו בית משפט או בורר שיוציא לפועל את החוזה – הכל קורה בצורה אוטומטית, פשוטה ושקופה.

אגרלו, שמבקשת להנגיש חוזים שכאלו לכולנו, יצאה בתחילת חודש ספטמבר במהלך של  ICO (Initial Coin Offerning). בפשטות, המהלך דומה לגיוס הון בבורסה לדוגמה, רק שבמקום להציע לציבור את מניות החברה, בתהליך של ICO החברה מציעה מטבע דיגיטלי משלה, שבמקרה של אגרלו אמור לשמש בעתיד בכדי לקנות ולמכור חוזים חכמים במערכת. התמריץ של הציבור לרכוש מטבעות שכאלה הוא, כמובן, האמונה שלהם בכך שהחברה תצליח בעתיד וכך יעלה ערכו של המטבע שהנפיקה.

אך השבוע נקלע דלתא (DELTA), המטבע שהנפיקה אגרלו, לקשיים עקב הודעה שהוציא אלכס נורטה, פרופסור באוניברסיטת טאלין ודמות מוכרת בעולם הבלוקצ׳יין והחוזים החכמים, שסייע לחברה בכתיבת מסמך ההצעה ל-ICO שביצעה. בעקבות ההודעה צנח ערכו של המטבע בכ-66% ושווי השוק שלו לכ-16 מיליון דולר, אחרי שבפסגה הגיע כבר לכ-48 מיליון דולר.

מסקרן לראות כיצד תתמודד אגרלו, אחת החלוצות ביישום משפטי של טכנולוגית הבלוקצ׳יין עם המשבר הנוכחי.

3. Tech&Law Israel היא השגרירה הרשמית והבלעדית של ארגון הליגל-טק האירופי (ELTA)

השבוע פרסם ארגון הליגל-טק האירופי, שבכנס הראשון שלו השתתף נציג Tech&Law Israel בחודש יוני השנה, את רשימת השגרירים הרשמיים שלו ברחבי אירופה, וביניהם עידו גולדברג, ראש תחום הליגל-טק במשרד Robus ומנהל פלטפורמת Tech&Law Israel, שנבחר כשגריר הבלעדי של הארגון בישראל.

שגרירי הארגון ברחבי אירופה הם נציגיו הרשמיים של הארגון במדינתם ואמונים על קידום הארגון ומטרותיו באזורם. כשגרירי הארגון, נפתחה בפני Tech&Law Israel רשת קשרים וידע ענפה עליה נמנים רבים ממובילי התחום ביבשת – אנשי טכנולוגיה ועו״ד כאחד.

מנהלי הארגון וחבריו צפויים להשתתף באירועים ומשלחות שייערכו בחודשים הקרובים בישראל, ועליהן יצאו, כמובן, הודעות מיוחדות.

לעמוד המפרט את כלל חברי ההנהלה ושגרירי הארגון לחצו כאן.

ELTA's first ever conference, last month in Berlin.

4. ערב עיון בנושא ״ליגל-טק בישראל – כלים לתחילת הדרך״ ייערך בחודש הבא בתל אביב

אנחנו ב-Tech&Law Israel גאים להיות מוקד ידע בתחום הליגל-טק בישראל, ושמחים לרכז ערב עיון נוסף בשיתוף עם לשכת עורכי הדין בישראל ב-18 לאוקטובר בתל אביב.

הערב, שייערך בבית לשכת עוה״ד בתל-אביב, פתוח להרשמה ללא עלות לחברי הלשכה, ויתמקד בשינויים טכנולוגים ראשוניים שניתן ליישם כבר היום בפירמות עו״ד, עם דגש על מעבר למחשוב ענן (Cloud) ופרקטיקות אבטחת מידע.

את הערב ייפתח עידו גולדברג מ-Tech&Law Israel, מרכז הערב, ואחריו ידברו מר עמית גואטה (בעלים, חברת אופק טכנולוגיות) ומר מאור אקנין (בעלים ומנכ״ל חברתCyberWay).

לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.  

5. מי הם צייצני הליגל-טק הבולטים?

אתם עוד לא בטוויטר? תקלה. הרשת החברתית הזו היא אחד המקומות הטובים ביותר למי שמבקשים להישאר מעודכנים בתחום מסוים, ובאופן ספציפי תחום הליגל-טק.

השבוע פרסמה חברת Clio, המפתחת את אחד ממוצרי ה-Practice Management המובילים בעולם, רשימה הכוללת 34 צייצנים מובילים מתחום ה-Legal, ביניהם גם כמה דמויות בולטות בסצנת-הציוצים של עולם הליגל-טק.

בין המוזכרים:

  • Andrew Arruda (בטוויטר: AndrewArruda@), מנכ״ל חברת ROSS שהתראיין כאן בבלוג ב-2016 המקפיד לשמור על קשר קרוב עם עוקביו ומצייץ לעיתים תכופות.
  • Jeroen Zweers (בטוויטר: zweers@), מנהל החדשנות במשרד ההולנדי Kennedy Van der Laan ומוביל את פעילות Dutch Legal Tech, קהילת הליגל-טק הגדולה במדינה. בנוסף, יורן הוא קולגה ו-Board Member בארגון הליגל-טק האירופי (ELTA).
  • וכמובן, Jack Newton (בטוויטר: jack_newton@), מנכ״ל Clio.


עדיין מרגישים אבודים? הפרופיל של Tech&Law Israel (בטוויטר: LegaltechIL@) הוא מקום נהדר להתחיל. עם כמעט 650 עוקבים מכל רחבי העולם וכמעט 1500 ציוצים עד היום, פרופיל הליגל-טק הישראלי המוביל בטוויטר יקל את הקפיצה למים העמוקים של הרשת החברתית שבה לא סתם משתפים או מפרסמים – אלא מצייצים.  

גלילה לראש העמוד