מיזם ישראלי חוסך ללקוחותיו עשרות אלפי שקלים בדו״חות חנייה

Screen Shot 2018-10-23 at 12.37.13

אם גם אתם חניתם לאחרונה ״רק לרגע״ באדוםלבן כדי לאסוף את הכביסהאו חניתם באדוםלבן בשתיים בלילה כי ״מי מחלק קנסות בשעות האלה?״אתם וודאי מכירים את החשש לחזורלרכב ולמצוא ״הפתעה״ באדיבות העירייהובכןהנתונים מוכיחים כי החשש מוצדק – עיריות ישראל גורפות הכנסות של מיליונים כל שנה מעבירות החניה של כולנו.

עיריית תל אביב היא שיאנית ההכנסות עם כ-140 מיליון  מדו״חות חניה בשנת 2014. בשביל לקבל מושגמדובר בכ-339 בממוצע לתושב בשנה – סכום הגבוה משמעותית מאותו נתוןב10 הערים המובילות בהכנסות מקנסות חנייה בארה״באך אם קיבלתם דו״ח לאחרונה ושילמתם אותו בהכנעהייתכן ועשיתם טעותעיריית תל אביבלדוגמהדיווחה כי ביטלה 1 מכל 6דו״חות שחילקו פקחיה ב-2011.

מדיניות חניה מבלבלת היא אחת הסיבות המובילות לקבלת דו״ח

אך בפועלתהליך ביטול הדו״ח גוזל זמן רב ודורש התעסקות מתסכלת מול שיני הבירוקרטיה העיקשת של העיריותבדיוק לשם כך הוקמה RoadProtect הישראלית״התלות התקציבית שלהעירייה בגבייה מדו"חות החניה מראה שישנו אינטרס כלכלי ברור לשמר את מצוקת החניה״מסר השבוע ל-Legal Tech IL גיא גליןסמנכ״ל השיווק של החברה״ככל הנראה הישועהלמחדל לא תגיע מכיוון העירייהלכן החלטנו להשיק מיזם עסקי המציע שירות ניהול אדמיניסטרטיבי לנהגים אשר ינהל להם את הליך הערעור בכל שלבי הטיפול בדו"חות חנייה״ הוסיף.בנתייםנראה שזה עובד לא רע – השירות סייע ללקוחותיו לחסוך מעל 40,000 עד כה לטענת החברה.

לא רק חסכון בזמן, עשיית צדק

שירותים רבים חוסכים ללקוחותיהם זמןאך מיזמי Legal Tech כמו RoadProtect עושים יותר מכך – הם מפצים על חוסר השליטה של הציבור בחוק ובבירוקרטיה״המשתמש עצמו לאבהכרח מבין על מה המחוקק מסתכל בבחינה של ערעוריםאו לחלופין מה בסיטואציה שהייתה סביב הדו"ח יכולה להיות רלוונטי לערעור שלואנחנו עוזרים לו להבין זאת״מוסר גליןבחברה מדגישים כי השירות לא מתחייב להצליח לבטל את הדו״ח שניתןאך לטענתםבעזרת הידע והניסיון שנצבר בידם השירות מצליח לשפר את סיכויי קבלת הערעור בצורה ניכרת.

בפועלכל שנדרש מהמשתמש הוא למלא את טופס הערעור האוטומטי באתר השירותבטופס ממלא המערער את פרטיו האישייםפרטי הדו״ח (תאריך ושעה שבו התקבלמיקום וכיו״ב)ונסיבות המקרה (לדוגמה – ״האם פקח ביקש ממך להזיז את הרכב טרם מתן הדו״ח?״). בהמשך הטופס בוחר המערער את העילות הרלוונטיות לדעתו לערעורדוגמת ״חשתי ברע בעתהחניית רכבי״״ביצעתי פריקה או טעינה״ או אפילו ״במקום בו חניתי קיימת מצוקת חנייה״ ומתבקש לציין גם האם הוא סובל ממצוקה כלכלית שמקשה עליו לשלם את הדו״חבסופו שלהתהליךניתנת למערער האפשרות להוסיף פסקה אישית לבקשת הערעורבסופו של התהליךמורכבת בקשת ערעור מלאה ומקיפהוהחברה מעבדת אותה ומעבירה אותה לרשויות.

חנית בחניית נכיםאל תטרח לערער

״בעבר חשבו שאנחנו מסוגלים לבטל כל דו"ח״מבהיר גלין״אך אנחנו גם דוחים הרבה מאד פניות שמגיעות אלינו מכיוון שבאמת אין כל סיכוי לערער עליהן״דו״חות על חניה בחניית נכים אוחסימת נתיב תחבורה ציבורית למשלהן מסוג המקרים בהן החברה לא תסייע בביטול הדו״ח״לעיתים הדו״ח שניתן למשתמש צודק והכרחי״מסכם גליןיתרה מכך, לעת עתה השירות מאפשר ערעור אך ורק על דו״חות חניה ולא על דו״חות תעבורה.

״לעיתים הדו״ח שניתן למשתמש צודק והכרחי״

התפיסה שעל פיה יכולה החברה לבטל כל דו״ח, היא אחת הסיבות שהובילו לשינוי מ-״הבטלן״, שמה הקודם של החברה, ל-RoadProtect, השם הנוכחי. ״אם בעבר אנשים היו בטוחים ש׳הבטלן׳ יבטל להם את הדו"ח, כיום אנחנו מעוניינים שאנשים יבינו שמדובר בסיוע בניהול דו"חות חניה שלהם ולא בביטולם, אנחנו פשוטו כמשמעו מנהלים את התהליך, עבור אנשים פרטים, חברות ועיריות״, מסביר גיא. Road Protect South Africa, שתחת רישיון שלה פועלת החברה הישראלית, מספקת סל שירותים רחב ומגוון לנהג הדרום האפריקאי, מעבר לשירות הערעור על דו״חות החנייה. גם RoadProtect הישראלית מעוניינת להרחיב את סל השירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, ולספק מענה רחב יותר, בדומה לחברת האם הדרום-אפריקאית.

שינוי חוקי המשחק

למעשה, RoadProtect שייכת לסוג מיזמי ה-Legal Tech המייתרים את הצורך בעורכי דין במקרים מסויימיםאך כידוערוב רובם של מקבלי הדו״חות כלל לא פונים לעורך דין על מנת לקבלסיוע בביטול דו״ח החניה מהסיבה הפשוטה שסכום הדו״ח אינו מצדיק את התשלום (היקרלעורך דיןהשירות של RoadProtect מתמודד בדיוק עם סוגייה זו – בתשלום סמלי יחסית,של 35 לערעור על דו״ח חנייה עירוני ו45 לערעור על דו״ח חניה שניתן עלידי שוטרמקבל הלקוח סיוע מקצועי שלפני כן לא היה בידיו לקבלבקרובמוסרים בחברהיהפוך מודלהתשלום למשתלם אף יותר״אנחנו מתקדמים לעבר מודל של חיוב חודשי קבוע של 10 שקלים עבור השירותדבר אשר יאפשר לכל רכב מנוי לקבל את הסיוע שלנו במקרה הצורך״ מסבירגלין.

נראה שהאזרח הישראלי יכול להיות אופטימיהניסיון המתמיד של המוחות הישראלים לפתח מיזמים חדשים מגיע גם לעולם המשפט והרגולציהלאזרח המצוישרק המחשבה על המיליםהללו עלולה לגרום לו לכאב ראש רציניאלו בהחלט חדשות טובות.

אנו ב-Robus מתמחים בייעוץ למשרדי עורכי דין ישראליים ובינלאומיים, ומסייעים ליוזמות עסקיות בתחום ה-Legal Tech בקידום מיזמים חדשניים בתחום. יש לכם פתרון טכנולוגי בתחום המשפטי? קבעו אתנו פגישת ייעוץ ללא עלות ונשמח לחלוק אתכם מניסיוננו, על מנת לסייע להביא את המיזם שלכם לגבהים חדשים.

גלילה לראש העמוד