3 סטארטאפים מסקרנים שפספסתם ב-LTNY 16

7

בעת ששלג רב נערם ברחובות ניו-יורק, זרמו בתחילת חודש פברואר השנה (2016) אלפים רבים לכנס ה-Legal Tech השנתי שנערך בעיר. LTNY, או Legal Tech New-York, נחשב בעיני רבים לכנס ה-Legal Tech השנתי החשוב ביותר בתעשייה, והוא נערך זו השנה השביעית. את הכנס מפיקה ומארגנת ALM, חברת המדיה האמריקאית שאחראית בין היתר גם על המגזין הנחשב The American Lawyer, האתר Law.com, ועשרות מגזינים ואתרים נוספים, בעיקר בתחום המשפט. הכנס השנתי בניו-יורק הוא דרך טובה להבין לאן צועד תחום ה-Legal Tech, מהם הטרנדים החמים ומי הן החברות המבטיחות.

מלבד החברות הגדולות שנותנות חסות לכנס ומובילות הרצאות בנושאים הרלוונטים לתחום פעילותן, ניתנה זו השנה השנייה במה לעשרה סטארטאפים צעירים ומבטיחים, שהציגו את פעילותם בפרויקט משותף של ALM ו-CODEX, המרכז האינטר-דיסיפלינארי של אוניברסיטת סטנפורד למשפטים וטכנולוגיה (קראו על כך עוד כאן). ביומו האחרון של הכנס קיבלו היזמים הזדמנות להציג בפני חבר שופטים רחב את הדרך שבה המוצר שלהם עומד לשנות את עולם המשפט. ועם כל הכבוד לשמות הגדולים, נראה שאם פספסתם את הכנס השנה – אלו הדברים שאתם באמת רוצים לשמוע.

אז חוץ מקוקטיילים ומינגלינג, אלו כמה מהחברות המסקרנות שפיספסתם ב-LTNY 2016:

בוררות מעולם לא נראתה טוב יותר

על תחום ה-ODR כבר דיברנו בפוסט קודם, אבל השירות של ArbiClaims הוא בהחלט כזה שכדאי להכיר – בוררות מבלי לצאת מהבית. החברה מאפשרת לצדדים המסוכסכים בנושאים שונים להימנע מהצורך להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות על-ידי מערך בוררים מטעמה שבוחנים את פרטי המקרה ומקבלים החלטה המחייבת את שני הצדדים – בדיוק כמו בבוררות רגילה. נבחרת הבוררים של ArbiClaims מורכבת מפרופסורים למשפטים ומעורכי דין מנוסים מאוניברסיטאות מובילות, ובאפשרות הצדדים לבחור את הבורר המוסכם על שניהם טרם תחילת הבוררות. בהמשך, טוענים הצדדים את טענותיהם והם חופשיים להעלות חומר מכל סוג שתומך בהן. מרגע שהתקבלה החלטה על ידי הבורר היא מחייבת על פי חוק, והחברה אף מסייעת בצעדים למימוש החלטה במידה ואחד הצדדים מסרב לקיים אותה בתמורה לכמה דולרים נוספים. אילו סכסוכים ניתן לפתור בעזרת Arbiclaims? לחברה כלל אצבע פשוט ביותר – אם מישהו חייב לך כסף, אתה יכול להשתמש בשירות שלנו.

ב-ArbiClaims מבטיחים כי השירות שלהם מהיר יותר, מעמיק יותר ורציני יותר מזה שיוענק למי שיבחר באופציה המסורתית של בית המשפט לתביעות קטנות, וכל זאת – מבלי לקום מהספה.

תן לרובוט לעבוד

החבר׳ה מ-Legal Robot מפתחים מוצר שבוחן מסמכים משפטיים על ידי בינה מלאכותית ומציג למשתמש דו״ח מפורט אודותיהם. השירות של החברה מסייע מצד אחד למשתמשים שאינם בעלי ידע משפטי, לדוגמה בבחינה של חוזה שכירות, ומצד שני לעורכי דין המעוניינים לבדוק את המסמכים המשפטיים שכתבו. הבינה-המלאכותית של Legal Robot מחלקת ציונים לפרמטרים שונים ואף מציעה שיפורים ושינויים על המסמך המקורי. ב-Venture Beat, אתר טכנולוגיה אמריקאי נחשב, פירגנו וכללו את הסטארטאפ הצעיר (הוקם ב-2015) ברשימת 6 הסטארטאפים שישנו את תחום הבינה המלאכותית ב-2016. בפתחה של שנה שאמורה להיות שנת הבינה-המלאכותית, הבאז מובן. וחוץ מזה, זה פשוט ממש מגניב, לא?

הויקי של המשפטים

כשג׳ק הלר, המייסד של Casetext סיים את לימודי המשפטים, הוא נדהם מעובדה שעורכי דין נאלצים לשלם לחברות כמו LexisNexis על מנת לגשת לחומר משפטי באינטרנט. ב-2013 הוא הקים את Casetext במטרה לא רק להנגיש את החומר המשפטי לכולם ובחינם, אלא לייצר קהילה תוססת וחיה שתתדיין ותייצר תוכן משפטי בנושאים שונים. עד כה – נראה שזה מצליח. אחרי גיוסים ממשקיעים מפורסמים כמו אשטון קוצ׳ר, Casetext משרתת היום, על פי פרסומיה, מעל חצי מיליון משתמשים בחודש שמשתמשים באתר לא רק בשביל לגשת לחומר משפטי ופסקי דין מכל הסוגים אלא גם כפלטפורמת בלוגים לניתוח והעמקה בחומר הקיים. הגישה לכל הפיצ׳רים באתר היא כרגע חינמית לחלוטין ובעתיד צפויות להתווסף אליו אפשרויות Premium בתשלום.

מתרגשים? בצדק!

נראה כי הסטארטאפים החדשים בתחום ה-Legal Tech פורצים יותר ויותר תחומים וממשיכים לשנות צעד אחר צעד את השוק המשפטי כפי שאנחנו מכירים אותו. מה שהיה עד לפני שנים בודדות בגדר מדע בידיוני, הופך על ידי קבוצות של יזמים צעירים ומוכשרים למציאות. מעבר לכך שמצפה לנו שנה מסקרנת וגדושה בחידושים, נראה שהיום בו מקצוע עריכת הדין ישתנה ללא היכר קרוב מתמיד.

אנו ב-Robus מתמחים בייעוץ למשרדי עורכי דין ישראליים ובינלאומיים, ומסייעים ליוזמות עסקיות בתחום ה-Legal Tech בקידום מיזמים חדשניים בתחום. יש לכם פתרון טכנולוגי בתחום המשפטי? קבעו אתנו פגישת ייעוץ ללא עלות ונשמח לחלוק אתכם מניסיוננו, על מנת לסייע להביא את המיזם שלכם לגבהים חדשים.

גלילה לראש העמוד