סיכום הכנס השנתי של איגוד הליגלטק האירופי – ELTA – מדריד 2019

123
מאיה אשכנזי

מאיה אשכנזי

הכנס השנתי של ארגון הליגלטק האירופי (European Legal tech Association – ELTA) התקיים השנה במדריד, באחת מהאוניברסיטאות הגדולות בעיר.

אז מה היה לנו? יומיים מלאים, כ-280 משתתפים (או 'אנשי חדשנות משפטית' כפי שתוארו על ידי משתתפים בכנס) מ-33 מדינות התקבצו יחד במטרה לשמוע הרצאות מרתקות של דוברים מעולים, שולחנות עגולים ופאנלים שדנו במגוון נושאים הקשורים לעולם הליגלטק והחדשנות.

עו"ד זהר פישר, מייסד Tech&Law Israel – מחלקת הליגלטק של חברת Robus, והשגריר של ELTA בישראל, השתתף בפאנל הסיום של האירוע שעסק בעתיד הליגלטק. שלושת הנושאים המרכזיים בהם דן היו:

  1. השינוי במודל החיוב המשפטי בעקבות המהפכה של הליגלטק, והקושי של הפירמות להשתמש בטכנולוגיות אלו תוך ניסיון להישאר רווחיות.
  2. מידת הדיוק של כלי הליגלטק (Legal Tech) והאם פירמות – או יותר חשוב – הלקוחות, יביעו אמון בטכנולוגיות אלו – ועד איזו מידה.
  3. לבסוף, זהר דיבר על התהליך המתמשך שמטשטש את המודל המסורתי של פירמות עורכי הדין, והאפשרות העתידית לכך שפירמות יעברו טרנספורמציה לכדי חברת טכנולוגיה היברידית המציעה שירותים של ייצוג משפטי.

העיסוק בעתיד התחום ומוכנותם של עורכי הדין לקבל עליהם את השינויים עלה מספר פעמים במהלך הכנס, וכן נדון בסקר שקיים ארגון ELTA לפני האירוע – סקר שהראה כי השוק המשפטי עדיין נוטה לכיוון המסורתי. נושא נוסף שנידון היה כיצד למצוא פתרון הליגלטק הראוי, מכיוון שיש הבדל רב בין מה נחשב כ- 'Cool Gadget' – לבין מה שנחשב ככלי טכנולוגי אפקטיבי – ומה ההבדל בין השניים.

זוהי רק טעימה מהתוכן שהוצג בכנס. בין הדוברים הרבים, ניתן להדגיש ציטוט של סבסטיאן בוס מחברת HighQ שהוזכר פעמים רבות על ידי הנוכחים בכנס ברשתות החברתיות –

" It is all about the people, processes and technology: in that order!"   

אלחנדרו אסטבה דה מיגל מחברת Bigle Legal (חברה של מערכת ניהול מסמכים אוטומטית) טען כי-

" Robots are not going to replace lawyers, but lawyers who use technology are going to replace those of them who don't"

לסיכום, #Eltacon19 – הכנס השנתי של ארגון הליגלטק האירופי לשנת 2019 היה אירוע רב משתתפים, וחוויה מעשירה לכל הדעות. למדנו הרבה על תעשיית הליגלטק ועתידה, וגם קיבלנו נקודת מבט נוספת על הגלובליזציה של תחום זה.

ובהתאמה בעברית – אנו שמחים וגאים לבשר כי הכנס השנתי הבא של ארגון הליגלטק האירופי (ELTA) עומד להתקיים כאן בתל-אביב בסתיו 2020 – שריינו את #ELTACon20 – פרטים נוספים בהמשך…

גלילה לראש העמוד