הרצאת מחלקת הליגלטק מעבר לים – פגישות והרצאה בכנס Legal Revolution בגרמניה

תמונת פוסט Tech&Law.png LR
אור בקאי

אור בקאי

ראש תחום ליגלטק

בדצמבר 2018 התקיים כנס ה-Legal Revolution השנתי בגרמניה, והפעם בעיר דרמשטאדט (Darmstadt) שבגרמניה. כנס Legal Revolution מפורסם בהיותו כנס הליגל-טק בעל כמות המציגים (Exhibitors) הגבוהה ביותר באירופה, עם למעלה מ- 2,000 משתתפים מרחבי העולם שמתוכם לקחו חלק 88 חברות ליגל-טק המציגות את מוצריהם, 72 סדנאות ומעל ל- 40 פאנלים – אחד האירועים המרכזיים בעולם הליגלטק.

יש הממשילים את הכנס ל- 'פרימיירה נוצצת' בתחום הליגלטק העולמי, ובין המציגים והמרצים בכנס הוזמנו גם מרצים נבחרים מספרד, אנגליה, ארה"ב ואף… מישראל, כאשר ראש מחלקת הליגלטק של משרד Robus קיבל הזמנה להתארח – לבקר בכנס – ולהרצות.

מיקום הכנס היה מצוין – עיירה שקטה בשם דרמשטאדט (Darmstadt) – הממוקמת שעה וחצי מפרנקפורט (Frankfurt) באולם מדהים ורחב ידיים. הורגש שהכנס נעשה בקפדנות ומתוך תכנון מראש, שאפשר לחברות טכנולוגיה מרחבי העולם לצד משרדי עורכי דין בינלאומיים מהגדולים שבנמצא להקים 'איזורים' משלהם בתוך התערוכה.

הגדילו לעשות אנשי משרד עורכי הדין קליפורד צ'אנס (Clifford Chance) – אחד המשרדים הגדולים בעולם – שהקימו אזור שלם מתוחם וייחודי משלהם, הצבוע וממותג בצבעי המשרד – כיאה למשרד עורכי דין בסדר גודל וברמה אליה הם מכוונים.

ההרצאות היו מעולות והעניקו במה למציגים מכל רחבי העולם, לרבות לנציג Tech&Law – מר אור בקאי – ראש מחלקת הליגל-טק של רובוס, אשר הרצה בנושא שוק הליגל-טק הישראלי והציג בפני הנוכחים באולם את התכונות הייחודיות לשוק הליגל-טק (LegalTech) הישראלי וכיצד האקו-סיסטם (Ecosystem) הישראלי נראה ותורם לעולם החדשנות הטכנולוגית בעולם המשפט.

הכנס היה רחב ידיים וכלל שלל הרצאות בנושאי טכנולוגיה וחדשנות, לרבות הצעות פרקטיות כיצד יש להטמיע מוצרי ליגל-טק בצורה אינטליגנטית ונכונה יותר, זאת לצד סדנאות פרקטיות המציגות מוצרי ליגל-טק שונים.

למרות שההרצאות היו מיוחדות במינן והציגו משלב רחב מאוד של מרצים והרצאות, גולת הכותרת של הכנס הייתה כמות הדוכנים ונציגי החברות אשר הסתובבו ברחבי הכנס לדבר על החברה שלהם ולהציג דמו (Demo) של המוצר.

במשפט – מדובר היה בהזדמנות יוצאת דופן עבור עורכי דין וחובבי טכנולוגיה להתרשם במבט ראשון ולקבל הסבר מפורט ממומחים בתחום הליגל-טק המספקים הצצה אל הפתרונות המתקדמים ביותר הקיימים היום בתחום המשפטי, בכל הנוגע במשלב רחב של בעיות מהותיות לעורכי דין: החל מפתרונות בנאליים יותר כמו עריכת חוזים ומערכות לניהול חוזים, וכלה בפתרונות יצירתיים ומורכבים כמו תהליכי בינה מלאכותית לגילוי מסמכים אלקטרוני.

חשוב להדגיש, שכפי שעורכי דין ממשרדי עורכי דין ומחלקות משפטיות כאחד יכלו למצוא ערך גדול מחשיפה למספר רב של חברות ליגל-טק – כך גם חברות הליגל-טק זכו לחשיפה לא קטנה וליכולת להקים דוכן בתוך ים רחב של אנשי קשר – ולהשיג לידים (leads) איכותיים בצורת עורכי דין המחפשים להטמיע מוצרי ליגל-טק.

חלק לא מבוטל מחברות הליגלטק אף קיבלו 30 דקות להרצאה על המוצר ולמעשה קיבלו דרך נוספת להציג את המוצר לקהל הרחב בצורה יעילה יותר.

נטוורקינג בכנסים מקצועיים הוא ברור מאליו, קל וחומר כאשר מדובר בקהילה יחסית מצומצמת כמו זו של הליגל-טק. ועם זאת, הורגש הדגש המיוחד שמארגני הכנס שמו על הנטוורקינג – מכמות המושבים, צורת האולם ועד למסיבת ריקודים וארוחת ערב בסימן נטוורקינג בסוף היום הראשון. אף הוצגה אפליקציה מיוחדת לאורחי הכנס המקשרת ביניהם לבין בעלי מקצוע אשר מעוניינים להיפגש עמם.

לסיכום, Legal Revolution 2018 היה כנס חוויתי ומלמד בצורה בלתי רגילה. אין ספק שלקהילה הצעירה בישראל יש הרבה מה ללמוד מהתוכן, הנטוורקינג, ובעיקר מגודלה של הקהילה הבינלאומית בתחום הליגל-טק.

כנסי ליגל-טק בינלאומיים מאפשרים לעורכי הדין להיחשף למשלב גדול מאוד של פתרונות בצורה יעילה ומהירה תוך שיטוט בין הדוכנים השונים ואין ספק שמדובר בהזדמנות מצוינת לעורכי דין להתרשם מעולם הליגל-טק לפני שהם צוללים אליו ומטמיעים פתרונות בעצמם ולחילופין, מדובר בהזדמנות לא פחות גדולה לחברות סטארט-אפ אשר מעוניינות לקבל חשיפה עבור מגוון רחב של לקוחות בין לאומיים המחפשים להטמיע פתרונות ליגל-טק בתוך ארגונם. נתראה בכנס הבא!

גלילה לראש העמוד