חדשנות בעולמות הליגלטק – חמשת הנושאים הלוהטים בתחום

Hand holding drawing virtual lightbulb with brain on bokeh background for creative and smart thinking idea concep
לי הולצמן

לי הולצמן

יועצת ליגל מרקטינג

לטכנולוגיה תפקיד משמעותי בצמיחה של ענף המשפט, כמו בכל תחום בימינו. עולם המשפט עובר מהפכה טכנולוגית שמעניקה למשרדי עו״ד – בין היתר באמצעות חברות טכנולוגיה בעולם המשפט – ליגלטק (LegalTech) יתרון על פני מתחרים. מומחים בתחום מצפים לכך שמחלקות משפטיות in-house יכפילו פי 3 את ההוצאות שלהן על תחום הליגלטק עד לשנת 2025.

מאמר זה יסקור את החדשנות בעולמות הליגלטק והטרנדים החמים בתחום המשנים את אופן העבודה של עורכי-דין כיום.

אז מה זה בכלל ליגלטק Legal Tech? 

תחום הליגלטק מתייחס לכל סוגי הפתרונות הטכנולוגיים שמטרתם לשנות את הדרך המסורתית בה ניתנים שירותים משפטיים. לדוגמא – בינה מלאכותית (AI), בלוקצ'יין, אוטומציה ולמידת מכונה. תהליכים רבים בעולמות הליגלטק ותעשיית ההייטק פועלים על מנת להנגיש את תחום המשפט לצורך ייעול עבור צרכנים ועסקים. תחום הליגלטק מסייע למשרדי עו״ד ומחלקות משפטיות in-house לייעל תהליכי עבודה על ידי אוטומציה של תהליכים משפטיים בצורה האפקטיבית ביותר מבחינה כלכלית, עם מינימום טעויות ופחות זמן שמושקע בעבודה המשפטית, וזאת באמצעות טכנולוגיות לדוגמת אוטומציה של מסמכים או מערכות לניהול תביעות.

צוללים פנימה – 5 הנושאים הלוהטים בתחום הליגלטק

(1) אוטומציה

ליגלטק הוא חלק חיוני מכל שירות משפטי שמספק מגוון רחב של כלים ומשאבים העוזרים לעורכי דין להיות יותר יעילים, פרודוקטיביים ומאורגנים. טכנולוגיות אלה יכולות לסייע לעורכי דין לבצע את עבודתם במקסימום מהירות ובמינימום מאמץ, מה שהופך את עבודתם לפשוטה יותר. האוטומציה התפתחה להיות חלק יום-יומי בעבודה של משרדי עו״ד. משרדים רבים משתמשים בתוכנות לאוטומציה בכדי לבצע משימות שגרתיות באופן אוטומטי, שלבסוף חוסך להם זמן וכסף. הטכנולוגיה יכולה להפחית שגיאות ולהגביר את רמת הדיוק בהגשות מסמכים משפטיים, מה שמאפשר זרימת עבודה חלקה יותר.

(2) בינה מלאכותית

בינה מלאכותית (AI) תמשיך לשחק תפקיד מרכזי בתחום המשפט בשנה הקרובה, ובעתיד ככלל. שימוש בבינה מלאכותית במשרדי עו״ד לטובת אוטומציה של משימות חוזרות מספקת שירותים משפטיים יעילים יותר, כך שלעורכי דין יש יותר זמן להקדיש ללקוחותיהם. יתרה מכך, טכנולוגיית הבינה מלאכותית מאפשרת גם למשרדים לשפר את שירות הלקוחות ומאמציהם בשיווק. כמו כן, בינה מלאכותית יכולה לשפר את מהירות ודיוק המחקר המשפטי על ידי ניתוח כמויות גדולות של מידע משפטי. בעזרת האוטומציה, עורכי דין אינם צריכים לעבוד באופן ידני בסקירת מסמכים או חיפוש במאגרים משפטיים. לחלופין, הם יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנתח אלפי מסמכים משפטיים בדקות ספורות.

(3) פתרונות מבוססי ענן

הענף המשפטי פונה יותר ויותר לענן כדי למצוא פתרונות לבעיות שונות. כלים מבוססי ענן בתחום הליגלטק מאפשרים לעורכי דין לגשת למידע מכל מכשיר או מיקום. טכנולוגיה זו מקלה על עורכי דין בשיתוף מידע ומפחיתה את הזמן והמאמץ הנדרשים כדי להשלים פרויקט משפטי. בעזרת כלים מבוססי ענן בתחום הליגלטק, עורכי דין יכולים לבצע מחקר משפטי ולמצוא מסמכים משפטיים בצורה יעילה ומהירה יותר. בהערת אגב נוסיף כי נושא ה- Cloud חייב להיות מותאם לתהליכי הפרטיות והרגולציה – הן בישראל והן במדינות אחרות בה התיק / העסקה מתנהלים.

(4) אבטחת מידע וסייבר

משרדי עו״ד אינם זרים לאיומי אבטחת סייבר. ככל שהתעשייה המשפטית הופכת ליותר דיגיטאלית ומוכוונת טכנולוגיה, התקפות סייבר כלפי משרדי עו״ד ולקוחותיהם הפכו לדאגה לא קטנה עבור משפטנים. כתוצאה מכך, משרדי עו״ד זקוקים ליישם טכנולוגיות חדשניות כגון סריקות אבטחת סייבר ומערכות זיהוי. בנוסף, משרדי עו״ד מתחילים להשתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) כדי לספק חוויה מציאותית יותר ללקוחותיהם. על ידי הטמעת טכנולוגיית אבטחת מידע, משרדי עו״ד יכולים לחזק את הגנות אבטחת הסייבר שלהם ולשמור על העסקים שלהם מפני איומי סייבר פוטנציאליים.

(5) עוזרים משפטיים וירטואליים

עוזרים משפטיים וירטואליים הם בעצם תוכנות מחשב המספקות ייעוץ משפטי. הם מסייעים לעורכי דין במגוון משימות כמו חיפוש משפטי, כתיבת מסמכים ופתרון סכסוכים משפטיים. עוזרים משפטיים וירטואליים זמינים בשפות רבות וניתן לגשת אליהם מכל מחשב או מכשיר. כמו כן, הם הופכים ליותר ויותר מתוחכמים, ומאפשרים למשתמשים להתחבר לעורכי דין ברחבי תחומי שיפוט שונים. עם עוזר משפטי וירטואלי, עורכי דין אינם צריכים להשקיע שעות בחיפוש פסקי דין, אלא יוכלו לבצע חיפוש משפטי מהיר ולחסוך בזמן יקר.

סוף דבר – בעולם המשפטי ההולך ומתבסס על כלי טכנולוגיה, שימוש בכלי LegalTech ושמירה של 'אצבע על הדופק' מבחינת חדשנות בתחום הליגלטק יסייע למשרדי עו״ד באוטומציה של תהליכים משפטיים, בהפחתת עלויות של עבודה משפטית ובהענקת שירות משפטי יעיל יותר. פתרונות טכנולוגיים משפטיים מאפשרים למשרדי עו״ד לעבוד בצורה יותר חכמה, חסכונית ומהירה. משרדים שישכילו לשלב פתרון טכנולוגי נכון – בצד היכולת לעמוד בקצב המהיר של החדשנות הטכנולוגית והליגלטק – ימצאו עצמם ב- Win-Win כלפי הלקוח.

גלילה לראש העמוד